ISBN:
9789460036583 (ebook)
Aantal pagina's:
176
Uitgever:
Balans
Verschijningsdatum:
03/04/2013

De wereld wordt steeds drukker. Dat is een probleem voor alles en iedereen die gekozen wil worden: bedrijven die strijden om marktaandeel, merken en nieuwe producten die aan de lopende band worden geïntroduceerd. Maar ook politici die vechten om aandacht in de overvolle mediaruimte. En wat te denken van alle content die elke dag door de digitale kanalen wordt gedrukt en zijn weg probeert te vinden naar een gewillig publiek? Of van die miljoenen singles die zichzelf in de kijker proberen te spelen op datingplatforms? In de zee van concurrerend aanbod is verdrinken gemakkelijker dan komen bovendrijven.

Terwijl de schappen en magazijnen uitpuilen, de inboxen en servers volstromen en de kiezer steeds meer te kiezen heeft, rijst de vraag: wat moet je doen om eruit te springen? Hoe val je duurzaam op in een wereld die steeds drukker wordt? En hoe zorg je ervoor dat mensen dan voor jou kiezen?

Het antwoord blijkt even simpel als doeltreffend. In dit boek laat topstrateeg en ondernemer Roland van der Vorst zien hoe mensen, merken, systemen en ideeën boven komen drijven door hun concurrenten ‘weg te camoufleren’. Luchtig geschreven en met veel voorbeelden, maar minstens zoveel diepgang beschrijft hij de unieke principes van het duurzame opvallen. Het camouflage-effect is een must-have als je wilt begrijpen hoe je boven het maaiveld uit kunt komen.