Nieuws

Uitgeverij Balans zoekt een Coördinator Marketing en Verkoop

  • 27 september 2018
  • 1m

Unieke kans om te werken bij een toonaangevende non-fictie uitgever

Uitgeverij Balans zoekt een Coördinator Marketing en Verkoop

Profiel

We zijn op korte termijn op zoek naar een gedreven en zelfstandige marketeer die ons team komt versterken. Het is een functie met veel verantwoordelijkheid waarbij eigen initiatief en creativiteit de ruimte krijgen en waarbij nauw wordt samengewerkt met de publiciteitsafdeling. We zoeken een gemotiveerde, zowel strategisch als praktisch ingestelde collega.

Over Uitgeverij Balans

Uitgeverij Balans geeft sinds 1986 hoogwaardige non-fictie uit op het gebied van geschiedenis, politiek, economie, (auto)biografie, journalistiek, cultuur, religie, ethiek, psychiatrie en andere maatschappelijk betekenisvolle onderwerpen. Dat doen wij met een klein en gemotiveerd team. We zijn een onafhankelijke uitgeverij en werken samen met toonaangevende auteurs uit binnen- en buitenland zoals Suzanna Jansen, Irvin Yalom, Geert-Jan Knoops, Adam Zamoysky, Harry Lensink, Marita Mathijsen, Gerard Spong, Natascha van Weezel, Ad van Liempt en vele anderen.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Promotionele en commerciële samenwerkingen en campagnes initiëren en ontwikkelen (i.s.m. auteurs, organisaties/bedrijven en media):
    • Joint promotions
    • (Prijs)acties
    • Campagne-inkoop (print, radio, outdoor, online)
    • Onderzoeken new business mogelijkheden
  • Initiëren, ontwikkelen en uitvoeren van samenwerking met boekhandel (trade marketing):
    • Lezingen en optredens
    • Joint promotions ontwikkelen
    • POS-materiaal
    • Online samenwerking
  • Initiëren, ontwikkelen en uitvoeren van e-commerce en digitale activiteiten
    • Webredactie, content management en productie (video, tekst, beeld)
      • Social media
      • Nieuwsbrief
      • Website uitgeverij Balans
      • Webshop management
    • E-bookmarketing en -coördinatie (prijsacties, samenwerkingen)
    • Accountmanagement voor online retailers en Koninklijke Bibliotheek
  • Zoeken naar alternatieve exploitatiemogelijkheden voor boek (bv. audioboeken, groot letterboeken, dwarsliggers etc.)
  • Exploreren, initiëren en uitvoeren van verkoop- en new business mogelijkheden

Functie-eisen

  • Minimaal HBO-werk- en denkniveau
  • Een aantal jaren (marketing en of commerciële) ervaring in het boekenvak is een pré
  • Affiniteit met maatschappelijke onderwerpen
  • Een commerciële en communicatieve instelling
  • Organisatie- en improvisatievermogen
  • Naast een strategische en creatieve blik op de marketing en verkoop ook een hands-on mentaliteit om plannen te realiseren
  • Een digitale denker en doener (Photoshop, editing, wordpress)

Wij bieden

  • Een inspirerende, creatieve en innovatieve omgeving uitkijkend op de Keizersgracht in Amsterdam
  • Een stimulerende en open cultuur waarin ieder individu zich kan ontplooien
  • Een nauwe samenwerking in een hecht team van enthousiaste professionals;
  • Veel ruimte voor eigen initiatief;
  • De arbeidsvoorwaarden zijn marktconform, met de CAO voor het Boeken- en Tijdschriftuitgeverijbedrijf als basis.

Reageren

Voor meer informatie en sollicitaties kun je contact opnemen met Machteld Wafelbakker via info@uitgeverijbalans of 020-2611938. We nemen uitsluitend sollicitaties in behandeling met een meegestuurde motivatiebrief en CV.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


Nieuws

Ontvang een gratis exemplaar en schrijf een recensie!

Wil jij de eerste zijn die Levensdraden van Clare Hunter leest én wil je het boek gratis ontvangen? Laat ons dan weten op welke plekken je het zou willen recenseren (bijvoorbeeld op je eigen boekenblog of voor Hebban, Bol, Goodreads etc.) Uiteraard worden er geen voorwaarden gesteld aan de inhoud van je recensie. Levensdraden nog voor je vakantie …

Lees verder